4. kesäkuuta 2017

tauon paikka

IMG_2507

Nyt on minun valitettavasti aika näpytellä postaus, jonka tekemistä olen miettinyt jo melko kauan. Olettekin ehkä huomanneet, että motivaationi blogini suhteen ei ole ollut aivan niin korkealla kuin aikaisemmin. Postaustahtini on ollut epäsäännöllinen jo yli puolen vuoden ajan ja ne kerrat, kun olen järkkäriäni käyttänyt, ovat laskettavissa yhden käden sormilla. Postauksissa olen kertonut lähinnä kuulumisiani ja koittanut kerätä niitä varten kasaan edes muutaman julkaisukelpoisen kuvan. Olen päättänyt, että minun on ensimmäistä kertaa aika jäädä blogitauolle. 

Tauon kestosta minulla ei ole vielä mitään ideaa. Haluan kuitenkin tänä kesänä keskittyä aivan muihin asioihin, kuin blogista stressaamiseen ja tietokoneen äärellä istumiseen. Viisi lomaviikkoani kuluvat töissä ja töiden lisäksi minun täytyy ehtiä lukemaan ylioppilaskirjoituksiin, sillä kirjoitan syksyllä pitkän englannin ja fysiikan. Lisäksi haluan treenata, nähdä kavereita ja lomailla. Blogi on valitettavasti se asia, josta olen päättänyt nipistää aikaa muihin aktiviteetteihin. 

pwrcup

Blogi on antanut minulle paljon, vaikka en koskaan saavuttanutkaan bloggaajana suurta suosiota. Olen oppinut paljon sisällön tuottamisesta, kehittynyt kirjoittajana ja innostunut blogini kautta valokuvaamisesta ja kuvien muokkaamisesta. Olen myös oppinut jonkin verran koodaamista! Blogi on myös toiminut ikään kuin julkisena päiväkirjanani ja sen ansiosta minulla on todella paljon muistoja – sekä valokuvien, että tekstin muodossa – joihin on varmasti ihana palata vielä paljon myöhemminkin. 

Kuitenkin blogi on myös aiheuttanut stressiä ja huonoa omatuntoa, jos postausväli on venynyt liian pitkäksi. Olen ihminen, joka antaa kaikkensa jokaiseen asiaan, johon ryhdyn ja tällä hetkellä en enää pysty laittamaan itseäni likoon blogin suhteen. En ainakaan niin, ettei mikään muu asia kärsisi siitä. Entä jos blogini olisi suositumpi? Kyllä, minulla voisi silloin olla enemmän motivaatiota bloggaamisen suhteen. Olen kuitenkin tehnyt tätä monta vuotta sen takia, että rakastan kuvaamista ja kirjoittamista, enkä varsinaisesti koskaan tavoitellut suurata suosiota. Bloggaamisesta muodostui minulle rakas toinen harrastus lentopallon lisäksi. 

4-IMG_0357

Yksi syy blogitaukooni on myös se, että koen, että minulla ei ole hirveästi annettavaa valtavalle blogimaailmalle – ei ainakaan tällä hetkellä. Suomi on täynnä upeita ammattibloggaajia, eikä minusta ole kilpailemaan lukijoiden suosiosta heidän kanssaan. YouTube on myös syönyt valtavasti yleisöä blogeilta ja monet bloggaajat ovatkin alkaneet tuottamaan videosisältöä peruspostauksien rinnalle. En myöskään ole tosi tv -julkkis, joten pelkät arjen kuulumiset eivät ehkä ole ihan sitä, mitä ihmiset haluaisivat lukea ja nähdä. Minulla ei kuitenkaan ole resursseja napsia päivittäin asukuvia, kokkailla jatkuvasti omia ruokia, kuvata treenivideoita tyylikkäillä kuntosaleilla tai matkustella kuukausittain uusimpiin muotikohteisiin. Täydellisen elämän illuusion ylläpitäminen alkaa ärsyttää, mutta ehkä jatkan niitä edelleen instagramin ja snapchatin puolella.

Jos siellä on joku vielä näitä postauksiani lueskellut, niin iso kiitos siitä! Aloitan blogitaukoni, ja päätän toistaiseksi viimeisen postaukseni nyt samalla tavalla, kuin opettaja saattaa sanoa uuteen kouluun siirtyville oppilailleen: kiitos kuluneista vuosista ja ihanaa kesää! :* 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti